تابان چهر | مجله زیبایی

مجله زیبایی صورت و اندام

تابان چهر | مجله زیبایی

مجله زیبایی صورت و اندام

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین عطر های دنیا

من و این عطر ادامه دارد و اکنون مدتی است که قوی پیش رفته ایم. این طور می گذرد: برای مدتی مورد علاقه های خود را قرار خواهم داد ، وقتی یک عطر جدید داغ همراه با رایحه ای که فوراً قلب من را می دزد with با آنها شکسته می شوم - پیچیده است ، من می دانم ، و شاید کمی ناسالم باشد ، اما کار می کند.

برای خرید ادکلن اصل می توانید به بزرگ ترین مرجع تخصصی عطر در ایران یعنی سایت عطر الیسا مراجعه کنید.

شروع سال 2019 محصول جدید و عطرهای جدیدی را که من در تمام سال به آن علاقه مند شده ام به ارمغان آورد و باید در مورد آنها صحبت کنم. حتی بعد از گذشت یک سال ، انتخاب یک مورد علاقه کاملاً غیرممکن است ، بنابراین من قصد دارم در طول دهه جدید تمام موارد زیر را در چرخش نگه دارم. خواه شما را به سمت گلهای تازه یا عطرهای مشک قوی و چوبی جذب کنید ، یکی از موارد زیر توجه شما را جلب خواهد کرد. پیشاپیش از شما پوزش می خواهم عذرخواهی کنم ، اما قول می دهم هنگامی که بینی شما سوت می زند ، پشیمان نخواهید شد. به علاوه ، "شما خیلی خوب بو می کنید" یکی از بالاترین تعارف هاست ، و چه کسی عاشق تعارف نیست؟ فکر کرد

1- عطر Libre Eau De Parfum

اگرچه ظاهر این بطری شامپاین رنگی که در لوگوی انحطاط آن پیچیده است ، رقیب سختی است ، اما آنچه در داخل است به همان اندازه لذت بخش است. به عنوان "رایحه آزادی" این برند ، ترکیبی از شکوفه های نارنجی ، اسطوخودوس ، نورولی ، نارنگی ، وانیل ، و کهربا باعث می شود تا مجللهای مجلل از شکوفه های خود استفاده کنید (که مانند باغ مادربزرگ شما بو نیست).

2- عطر Replica Whispers in the Library Eau de Toilette

بدیهی است: این عطر باعث می شود احساس کنید که یک کتابدار داغ هستید ، از این رو نام آن را نشان می دهد. نه چندان واضح: با نتهای متضاد وانیل مطلق ، فلفل ، گلبرگهای گل نارنجی و لوبیای تونکا تزئین شده است که عطر و بوی بی موقع ایجاد می کند ، مانند عتیقه ای که هرگز از آن خسته نمی شوید.

3- عطر Joy Eau de Parfum

این بطری نه تنها یک شاهکار هنری است ، بلکه انفجار آن از گل های تازه نیز به طرز ماهرانه ای توسط François Demachy عطری ساز Dior ساخته شده است. برگاموت ، ماندارین ، گلاب رز مطلق ، گل یاس ، چوب صندل و مشک با هم برای این عطر کار می کنند که باعث تحریک شادی خالص می شود.

4- عطر Oud Eau de Parfum

استحکام یک درخت آبزی بلند ، همراه با غنای چوب آگار ، چیزی است که این عطر تمام بدن را در کنار هم نگه می دارد. بطری سیاه متراکم حاوی نت هایی از ترنج ، نارنج ، گشنیز روسی و چوب آمیریس هائیتی است و باعث می شود تا می خواهید به یک شومینه دنج فرش کنید.

5- عطر Monsieur Dada 18

در سال 1918 ، آلبرت کریگلر اولین تکرار این عطر را به عنوان پسوند Dadaism ایجاد کرد ، که یک جنبش هنری مدرن در اوایل دهه 1900 است که منجر به هنر پاپ و پانک راک شد. این رایحه بدون جنس دارای یک ترکیب مستحکم از فلفل سیاه تند ، جوز هندی ، پرتقال ، پاتولی ، مشک و غیره است.

6- عطر Twilly Eau Poivrée

وقتی بیرون هوا سرد است ، هیچ چیز مانند لکه دار کردن پوست خود با رایحه ای که شما را گرم می کند نیست. توضیحات پیر هرمس: "گرمای پر جنب و جوش و فراوان فلفل دلمه ای صورتی ، طراوت و شادابی نوجوانان گل سرخ و جذابیت جذاب پاتچولی" در هم آمیخته است تا همه حواس شما را رنگ آمیزی کند.

7- عطر Rolling in Love

تنها چیزی که ما در جهان به آن نیاز داریم عشق است ... و "نورد در عشق" از کیلیان. همانطور که از مارک تجاری ابراز می کند ، این عطر به معنای ابراز احساس "بودن در عشق بسیار زیاد است که به نظر می رسد تقریباً زیر پوست قرار گرفته است." بطری قرمز عاشقانه بهم ریخته است ، و عطرهای شیر بادام و عنبیه را شامل می شود ؛ همچنین شامل مشک است که نمونه ای از احساسات فراگیر عشق را نشان می دهد.

8- عطر Lavender Extrême Eau de Parfum

هیچ کس اما تام فورد نتوانست اسطوخودوس را به سطح بعدی برساند و ریشه های کلاسیک خود را دوباره ببخشد تا بوی کاملاً جدیدی پیدا کند. عاشق محترم ماری کلر ، ویرایشگر زیبایی ، تایلور گلین ، یک عطر ادکلن دیگر ، شما می توانید اعتماد کنید که این بطری درخشان شما را اشتباه نمی کند.

9- عطر Baie 19 Eau de Parfum

اگر این عطر یک ترانه داشت ، این قافیه قدمت انگلیسی است: "باران ، باران ، برو!" یادداشتهای درخت توت درختی ، پاتولی و برگهای سبز پس از طلسم باران طولانی ، رطوبت و آب و هوای هوا را تسخیر می کند.

10- عطر Into the Night

برای تنظیم صحیح رکورد: این عطر و بویی نیست که رویاهای دبیرستان از آن ساخته شده است. ترکیبی فریبنده آن از انواع توت های تیره ، یاس نیمه شب و کهربا غنی "زن الاغی" است که در سراسر آن نوشته شده است. بعلاوه ، این ماده با مقدار غلیظ روغن ساخته شده است تا قدرت ماندن آن در طول شب طولانی شود.

11- عطر Atelier des Fleurs Jasminum Sambac

اگر می توانستید یک گل را به عنوان تمرکز یک عطر یک گل انتخاب کنید ، و یک گل سمبوسی زیبا از گل یاس از بانکوک احساس درست کند ، مطابقت خود را برآورده کرده اید. این عطر تک نت ، رویای عطر ساز استاد لوئیز ترنر ، می تواند به تنهایی بایستد یا در کمد لباس ایده آل شما لایه برداری شود.

12- عطر Daisy Love Daze

گویی دیزی نمادین و برنده جایزه توسط مارک جیکوبز به یک خواهر کوچک جدید احتیاج دارد. اما اینجا او است! و اعتماد ، او قلب شما را با رایحه های جذاب زردآلو ، اسمانتوس و کهربا طلایی به سرقت می برد.

13- عطر Nightclubbing Eau De Parfum

بیایید دوباره آن را به کلوپ های شبانه پاریس در دوره های دلتنگی دهه های 60 و 70 برگردانیم که توسط این عطر ساخته شده توسط مدیر خلاق سلین ، هدی اسلیمان ، برانگیخته می شود. همانطور که در توضیحات آمده است ، یادداشت های کره ای از اوریس سفید ، پاتولی ، خزه درختی ، وانیل و مشک از نت اصلی آن یعنی galbanum برای گرفتن "جو الکتریکی" استفاده می کند. به عبارت دیگر ، اسپریتز کنید و سپس کفش های رقص خود را بگیرید.

14- عطر La Panthère Eau de Parfum Spray

این عطر feline ، ساخته شده از مشک و Gardenia توسط عطر و ادکلن داخلی Cartier's Mathilde Laurent ، در یک بطری برتر با ارزش و دارای نسخه محدود بازسازی شده است که باعث می شود احساس راحتی کنید و عملاً اسم غرور شما را فرا می خواند.

15- عطر Blu Mediterraneo Cipresso di Toscana

با اعتماد به نفس ، این عطر تازه تجسم حسی از هوای شیرین ایتالیایی و تپه های نورد سرسبز توسکانی است. یادداشتهای جالب پرتقال ، مریم گلی و اسطوخودوس در یک روز تابستانی زیبا از هوای تازه نفس می کشد.

  • سیاوش پیری
  • ۰
  • ۰

تزریق چربی

سلام به مجله تابان چهر خوش آمدید این بار قصد داریم موضوع انتقال یا تزریق چربی موضوع بحث قرار دهیم و در خصوص مزایا، معایب، ماندگاری و دوام آن در صورت صحبت کنیم.

بیایید با آن روبرو شویم: شما چهره ای طبیعی و جوان دارید ، اما نمی خواهید آن را با درمان های مصنوعی پر کنید. شما تزریق و برش صورت را در نظر گرفته اید ، اما می خواهید یک رویکرد طبیعی تر و طبیعی تر برای دستیابی به آن دسته از جوانه های جوان باشد.

 

مزایای انتقال چربی صورت


انتقال چربی صورت ، حجم صورت را که به دلیل روند پیری از بین رفته است ، بازیابی می کند. هرچه پیرتر می شویم ، پدهای چربی جوان تمایل به تجزیه و جذب شدن به سمت خط فک و گردن دارند. در نتیجه ، چین و چروک و خطوط ظریف برجسته تر به نظر می رسند ، و ناحیه تحتانی صورت شروع به ریزش می کند.

برای مقابله با این علائم پیری ، یک انتقال چربی صورت از چربی بدن شما استفاده می کند و آن را در داخل صورت مجدداً برای رسیدن به کانتورهای جوان استفاده می کند. چربی خود بیمار از لکه های دردناک (از جمله ران ، معده یا باسن) پاک می شود و قبل از تزریق دوباره به صورت پاک می شود. از آنجا که چربی از بدن خود بیمار است ، هیچ فرصتی برای رد این انتقال توسط سیستم ایمنی وجود ندارد.

این عمل حدود دو تا سه ساعت زمان لازم است. علاوه بر این ، انتقال چربی بر روی دستها انجام می شود تا ظاهر جوانی تری حاصل شود.

نتایج انتقال چربی صورت چه مدت طول می کشد؟


انتقال چربی صورت می تواند چندین سال دوام داشته باشد. در بسیاری موارد ، نتایج می توانند دائمی باشند. به خاطر داشته باشید که انتقال چربی صورت از پیری در آینده محافظت نمی کند. در حالی که انتقال چربی صورت می تواند علائم فعلی پیری را به حداقل برساند ، بیماران باید انتظار داشته باشند که با گذشت زمان نتایج کمی کاهش می یابد.

  • سیاوش پیری
  • ۰
  • ۰

دندان های سفید

دندانهای روشن تر و سفیدتر می خواهید؟

دوست داریم دندان های شما هم مثل بازیگران هالیوود به رنگ سفید و درخشان باشند!؟ تا امروز شاید اولین پیشنهادی که برای داشتن دندان های سفید به شما می شد، کامپوزیت کردن دندان بودن که البته این موضوع هم بد نیست که در خصوص آن اطلاعات کاملی داشته باشید. 

که برای این موضوع پیشنهاد می کنم به لینک زیر مراجعه کنید: 

کامپوزیت کردن دندان و لمینت دندان


آیا سفیدهای مروارید شما به دلیل لکه های خاکستری یا زرد رنگ ، درخشش خود را از دست داده اند؟ دندانهای لکه دار می توانند در سن پیری رخ دهند ، اما برخی از غذاهای معمول ، نوشیدنی ها و حتی دهانشویه ها می توانند دندان ها را لکه دار کنند. این روشهای درمانی به خودی خود می توانند به سفیدتر شدن دندانها کمک کنند ، و جلوگیری از موادی که لکه دندان ایجاد می کنند ، می تواند جلوی تغییر رنگ بیشتر را بگیرد. از این رازها برای سفیدتر کردن دندانها برای بازگرداندن لبخند روشن خود استفاده کنید.

 

سفید کردن دندانهای خود را انجام دهید.


ممکن است خودتان بتوانید از لکه های سطحی خلاص شوید. تعدادی از محصولات سفید کننده دندان در منزل - کیت ها ، نوارها ، خمیردندان ها و شستشو ها - ممکن است لکه ها را روشن کنند. حتی برخی از داروهای قدیمی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. محصولات سفید کننده دندان موجود در قفسه های داروخانه ها از سفید کننده ملایم برای درخشان تر کردن دندان های زرد استفاده می کنند. خمیردندان ها برای از بین بردن لکه های سطحی از مواد ساینده و مواد شیمیایی استفاده می کنند. برای لکه های عمیق ، ممکن است به کمک دندانپزشک احتیاج داشته باشید.

 

کیت های سفید کننده دندان


یک کیت سفید کننده دندان خانگی حاوی کاربامید پراکسید ، سفید کننده ای است که می تواند لکه های عمیق و سطحی را از بین ببرد و در واقع رنگ طبیعی دندان شما را تغییر می دهد. اگر دندانهای آغشته به قهوه دارید ، یک کیت سفید کننده دندان می تواند کمک کند. با استفاده از برخی کیت ها ، ژل مبتنی بر پراکسید (با یک برس کوچک) را روی سطح دندان های خود اعمال می کنید. در کیت های دیگر ، ژل در یک سینی است که به دندان ها قالب می شود. سینی باید روزانه (به مدت 30 تا 45 دقیقه) برای یک هفته یا بیشتر پوشیده شود.

 

نوارهای سفید کننده خانه


نوارهای سفید کننده دندان به خلاص شدن از لکه های دندان کمک می کند. این نوارها بسیار نازک ، تقریباً نامرئی هستند و با ژل سفید کننده بر پایه پراکسید پوشانده شده اند. شما آنها را روزانه چند دقیقه به مدت یک هفته یا بیشتر می پوشید. نتایج فقط در طی چند روز قابل مشاهده است و حداقل یک سال طول می کشد. نتایج حاصل از نوارها به اندازه کیت های سفید کننده چشمگیر نیستند ، اما نوارها برای استفاده آسان بوده و بسیار ناپسند هستند.

 

شاید دوست داشته باشید: همه آن چیزی که راجب بوتاکس باید بدانید!

سفید کردن خمیردندان ها و آبکشی ها


چگونه لکه ها را از دندان خود خارج کنیم؟ خمیردندان های بدون نسخه ، ژل و شستشو به از بین بردن برخی لکه های سطحی کمک می کند. بسیاری از این محصولات حاوی ساینده های خفیف ، مواد شیمیایی یا مواد جلا دهنده هستند. بر خلاف سفید کننده ها ، رنگ طبیعی دندان ها را تغییر نمی دهند.

 

داروهای خانگی برای دندانهای سفیدتر


برخی از افراد هنوز هم ترجیح می دهند که از مشروبات الکلی خانگی سن و سالانه جوش شیرین و مسواک استفاده کنند تا به آرامی دندانهای خود را در خانه سفید کنند. همچنین ، برخی غذاها مانند کرفس ، سیب ، گلابی و هویج بزاق زیادی ایجاد می کنند که به شستشوی مواد غذایی روی دندان های شما کمک می کند. جویدن آدامس بدون قند یک عمل تمیز کننده دندان است و همچنین باعث بزاق می شود. جایزه ای از آن بزاق دهان: اسید موجود در پوسیدگی دندان را خنثی می کند. با وجود دندان ، بزاق بیشتر در اطراف بهتر است.

 

سفید کردن دندان و کارهای دندانپزشکی


اگر تعداد زیادی ونیر دندان ، پیوند ، پر کردن ، تاج و پل دارید ، سفید کردن دندان را با احتیاط انجام دهید. سفید کننده این دندانهای ساخته شده را سبک نخواهد کرد - به این معنی که آنها در بین دندانهای طبیعی تازه سفید شده شما قرار خواهند گرفت. برای مطابقت با دندانهای سفیدتر ، ممکن است لازم باشد که در مورد کارهای جدید دندانپزشکی ، از جمله روکش یا پیوند زدن تحقیق کنید.

 

جلوگیری از لکه های دندان


با افزایش سن ، لایه بیرونی مینای دندان از بین می رود. لایه زیرین که به آن عاج گفته می شود زردتر است. به همین دلیل مهم است که سعی کنید در وهله اول از رنگ آمیزی دندان ها جلوگیری کنید ، به خصوص بعد از سفید کردن. اگر از غذاها و نوشیدنی هایی که دندان های رنگی ندارند استفاده کنید ، ممکن است نتایج سفید شدن تا یک سال به طول انجامد. سفید کردن دندانها اغلب باعث می شود آنها شفاف و آبی به نظر برسند ، بنابراین می خواهید لبخند جدید خود را حفظ کنید.

 

جلوگیری از لکه های دندان (نکشیدن سیگار)


با افزایش سن ، لایه بیرونی مینای دندان از بین می رود. لایه زیرین که به آن عاج گفته می شود زردتر است. به همین دلیل مهم است که سعی کنید در وهله اول از رنگ آمیزی دندان ها جلوگیری کنید ، به خصوص بعد از سفید کردن. اگر از غذاها و نوشیدنی هایی که دندان های رنگی ندارند استفاده کنید ، ممکن است نتایج سفید شدن تا یک سال به طول انجامد. سفید کردن دندانها اغلب باعث می شود آنها شفاف و آبی به نظر برسند ، بنابراین می خواهید لبخند جدید خود را حفظ کنید.

غذاهایی که باعث لکه دندان ها می شوند

دلیل دیگری برای تماشای آنچه می خورید وجود دارد. برخی از غذاهای رایج می توانند دندانهای رنگ را تغییر رنگ دهند. در اینجا یک روش آسان برای گفتن اینکه آیا یک ماده غذایی ممکن است مقصر باشد: هر چیزی که می تواند یک تی شرت پنبه ای سفید رنگ کند ، می تواند دندان را لکه دار کند. به عنوان مثال قهوه دندانها را لکه دار می کند. سایر متخلفین نوشیدنی هایی از قبیل چای ، سودا تیره و آب میوه هستند. این لکه های دندان به آرامی رشد می کنند و با افزایش سن ، قابل توجه تر می شوند.

 

مطلب مرتبط: تزریق ژل چقدر روی لب شما دوام خواهد داشت!؟

غذاهای بیشتری که دندانها را لکه دار می کنند


رنگ عمیق این میوه ها و سبزیجات به آنها سوراخ می کند. اما زغال اخته ، تمشک و چغندر رنگ خود را نیز روی دندانها می گذارند. برای سلامتی خود بخورید و از لکه های دندان جلوگیری کنید:

بلافاصله بعد از خوردن غذا مسواک بزنید.
دهان خود را با آب بشویید.

نوشیدنی های ورزشی روی دندان های سخت است؟

براساس یک مطالعه در دندانپزشکی عمومی ، در حالی که تمام نوشیدنی های شیرین شده برای دندان ها بد هستند ، ممکن است برخی از نوشیدنی های انرژی و ورزش بدتر شوند. محققان دریافتند که این نوشیدنی ها - و همچنین لیموناد بطری - ممکن است مینای دندان را بعد از استفاده طولانی مدت از بین ببرند. نتیجه آن دندانهای نازک ، شفاف و رنگی است. برای جلوگیری از فرسایش دندان:

برای مدت طولانی این نوشیدنی ها را بنشینید و آب نکشید.
هنگامی که نوشیدنی خود را تمام کردید دهان خود را با آب بشویید.

 

داروهایی که می توانند دندان ها را لکه دار کنند

تتراسایکلین آنتی بیوتیک باعث ایجاد دندانهای خاکستری در کودکانی می شود که دندان های آنها هنوز در حال توسعه است. دهانشویه های ضد باکتریایی که حاوی کلرهگزیدین یا کلرید ستیل پیریدینیوم هستند نیز می توانند دندان را لکه دار کنند. برخی از آنتی هیستامین ها ، داروهای ضد روان کننده و داروهای فشار خون باعث لکه های دندان می شوند ، مانند آهن و فلوراید اضافی. اگر سفید کردن کمکی نمی کند ، از دندانپزشک خود در مورد پیوند دندان بپرسید ، که در آن ماده ای به رنگ دندان روی دندان ها اعمال می شود.

  • سیاوش پیری
  • ۰
  • ۰

پرکننده های صورت

پرکننده های صورت چیست؟


پرکننده های صورت ماده ای مصنوعی یا طبیعی هستند که به داخل خطوط ، چین خوردگی ها و بافت های صورت تزریق می شوند تا ظاهر چین و چروک ها را کاهش داده و پرکاری صورت را که با افزایش سن کاهش می یابد ، بازگرداند.

به این تزریق ها پرکننده های پوستی ، ایمپلنت های تزریقی ، پرکننده های چین و چروک و پرکننده های بافت نرم نیز گفته می شود. آنها برای پاک کردن خطوط لبخند ، ریزش گونه ها و لب ها و اصلاح جای زخم های آکنه استفاده می شوند.

اکثریت قریب به اتفاق پرکننده ها قابل جذب هستند. بنابراین ، آنها بسته به محصول و شخص ، نتایج موقت ارائه می دهند که از ماه ها تا چند سال طول می کشد.

برخی از پرکننده ها به صورت دائمی در بازار عرضه می شوند و می توانند تا چندین سال ادامه داشته باشند.

طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، در سال 2017 تنها 2.7 میلیون عمل پر کننده صورت انجام شده است که نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.

شاید دوست داشته باشید: فیلر ها چه مدت در لب دوام دارند؟

انواع پرکننده های صورت


بازار با پرکننده های صورت دچار مشکل است.

آکادمی پوست و مو (آمریکایی پوست) می گوید ، در حالی که بسیاری از پرکننده های صورت نتایج فوری را ارائه می دهند ، برخی از آنها برای فواید بهینه ، در طی هفته ها یا ماه ها به چندین درمان نیاز دارند ، و به دنبال آن لمس های گاه به گاه انجام می شود.

پرکننده هایی که معمولاً استفاده می شوند عبارتند از:

 

اسید هیالورونیک (HA)


این ماده ژل مانند به طور طبیعی در بدن یافت می شود. این عادت کرده است که پوست را جمع کرده و حجم آن را به گونه هایی مانند گونه ها و صاف کردن چین و چروک ها بخصوص اطراف چشم ، لب و پیشانی اضافه کنید.

نام های تجاری شامل Juvdderm و Restylane است. از آنجا که بدن به تدریج با گذشت زمان اسید هیالورونیک را مجدداً جذب می کند ، نتایج فقط 6 تا 12 ماه طول می کشد ، گزارش هیئت آمریکایی جراحی زیبایی (ABCS). پیشرفت هایی در پیشرفت این پرکننده های پوستی مشاهده شده است ، و این به طور معمول 12 ماه یا بیشتر طول می کشد.

 

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (CaHA)

 

این پرکننده از کلسیم (به شکل ذرات میکروسکوپی) استفاده می کند و آن را به ژلی اضافه می کند که سپس تزریق می شود. به گفته ABCS ، این ژل از قوام ضخیم تری برخوردار است و باعث می شود چروک های عمیق بهتر شود.

نتایج CaHA (نام تجاری Radiesse) تقریباً یک سال ادامه دارد.

 

اسید پلی- L- لاکتیک

 

این اسید تخریب پذیر به جای "پر کردن" چین و چروک به تحریک تولید کلاژن پوست کمک می کند. این باعث استحکام پوست می شود و ظاهر چین و چروک ها را کاهش می دهد.

این پرکننده تحت نام تجاری Sculptra Aesthetic اصلاح شده است ، برای درمان چین و چروک های عمیق و افزایش حجم جایی که چربی از بین رفته استفاده می شود. به تدریج کار می کند ، اما می تواند حداقل برای دو سال نتیجه بدست آورد ، و آن را به یک پرکننده نیمه تمام تبدیل کند.

 

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

 

این پرکننده از توپ های ریز (به نام میکروسفرها) و کلاژن تشکیل شده است که پوست را جمع می کنند. براساس مقاله ژورنالی در تحقیقات پلاستیک و زیبایی شناسی ، مشخص شده است که برخی از این مسائل وجود دارد.

اگرچه این نوع پرکننده (تحت نام Bellafill به بازار عرضه می شود) دائمی در نظر گرفته می شود ، اما نتایج آن پنج سال به طول می انجامد ، اما معمولاً اولین انتخاب پزشکان نیست.

براساس تحقیقات منتشر شده در زیبایی شناسی ، پرکننده های پوستی طولانی مدت دارای عوارض بالاتری مانند عفونت و ندول هستند.

تزریق چربی اتولوگ (پیوند چربی)
این روش از قسمت هایی از بدن شما مانند باسن چربی می گیرد و آن را برای پر کردن به قسمت های صورت تزریق می کند.

این چربی به طور معمول با استفاده از لیپوساکشن از بدن شما خارج می شود ، روشی که در آن چربی از طریق لوله توخالی که از طریق برش در پوست وارد بدن می شود ، از بدن خارج می شود.

این روش نیاز به آرام بخش دارد و ممکن است شما یک یا دو هفته به بهبودی نیاز داشته باشید. در بیشتر موارد ، پیوند چربی نتایج طولانی مدت را ارائه می دهد.

عوارض جانبی پرکننده های صورت
عوارض جانبی رایج
طبق گفته AAD ، عوارض جانبی زیر - که تمایل به رخ در محل تزریق دارند - می توانند فوری باشند ، اما معمولاً در طی 7 تا 14 روز واضح هستند:

سرخی
تورم
درد
کبودی
خارش
راش
عوارض جانبی نادر
اگرچه کمتر رایج است ، باید از عوارض جانبی زیر آگاهی داشته باشید:

عفونت
نشت پرکننده از طریق محل تزریق
ندولها در اطراف محل تزریق ، که ممکن است نیاز به برداشتن جراحی داشته باشند
گرانولوم ، نوعی واکنش التهابی به پرکننده است
حرکت پرکننده از یک منطقه به منطقه دیگر
آسیب به رگ های خونی
نابینایی ، که در هنگام تزریق پرکننده به شریان ایجاد می شود ، جریان خون به چشم را مسدود می کند
مرگ بافت ، دوباره به دلیل مسدود شدن جریان خون

 

ملاحضات امنیتی


در حالی که پرکننده های صورت کاملاً ایمن هستند ، انجام این مراحل می تواند به ایمنی شما کمک کند:

برای تزریق پرکننده از یک پزشک متخصص دارای مجوز ، متخصص و مجرب پزشکی (یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک) استفاده کنید.
این روش را در یک مرکز پزشکی انجام دهید ، نه در خانه کسی یا در یک کیوسک مرکز.
در مورد تجربه خود با نوع خاصی از پرکننده ای که انتخاب کرده اید ، از ارائه دهنده سوال کنید. هرچه تجربه آنها با محصول بیشتر باشد ، بهتر است.
پرکننده ها را بصورت آنلاین خریداری نکنید. فقط آنها را از ارائه دهنده پزشکی بگیرید.
پرکننده ها باید در سرنگ های بدون باز و دارای مارک مناسب باشند. برای اطمینان از سرنگ ، بازرسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که پرکننده مورد استفاده برای این منظور مورد تأیید FDA است.
از خطرات و عوارض جانبی احتمالی آگاه باشید.
اگر می دانید که به هر یک از اجزای پر کننده (به عنوان مثال کلاژن) حساسیت دارید ، آن را تزریق نکنید.
حتما در مورد تمام داروها و مکمل های مصرفی به پزشک خود بگویید. برخی ممکن است با مواد موجود در پرکننده ها اثر متقابل داشته و یا توانایی لخته شدن خون شما را تحت تأثیر قرار دهند.
عوامل خطر برای آگاهی از آنها
اگر:

به هر دلیلی پوست شما ملتهب است (به عنوان مثال ، در صورت وجود بثورات ، آکنه فعال ، کهیر و غیره)
شما به هر یک از مواد پرکننده حساسیت دارید (برچسب را بخوانید)
شما یک بیماری خونریزی دارید
شما باردار هستید ، شیردهی دارید و یا زیر 18 سال ندارید (در گروه های سنی جوان تر ایمنی مورد مطالعه قرار نگرفته است)
پوست شما مستعد ابتلا به زخم است (به عنوان مثال ، شما دارای یک کلوئید یا رشد بیش از حد پوست زخم هستید)

 

گزینه های دیگر برای پرکننده های صورت
روش های آرایشی بی شماری می تواند با موفقیت های مختلفی با علائم پیری و چین و چروک صورت مقابله کند. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از:

لوسیون موضعی
برخی از لوسیون ها با افزایش گردش خون سلول ها به کاهش خطوط ریز کمک می کنند. برخی دیگر در آنها تحریک کننده کمی وجود دارد که می تواند باعث شود مناطقی از پوست (مانند لب) به طور موقت ورم و لکه دار شود.

میکرودرمابراسیون
میکرودرم ابریژن شامل استفاده از یک ابزار مانند گره است که ذرات کوچک و ساینده را برای "ماسه" کردن لایه بالایی پوست ، اسپری می کند و سطح زیرین نرم و نرم تری را در معرض دید شما قرار می دهد. این روش به سفت شدن پوست و کاهش ظاهر چین و چروک کمک می کند.

درم ابریشن
این روش پوست را صاف می کند (و ظاهر چین و چروک ها و زخم ها را کاهش می دهد) و با جدا کردن لایه بالایی پوست ، به این ترتیب پوست زیرین تر را در زیر پوست قرار می دهد.

لایه برداری شیمیایی
لایه برداری مواد شیمیایی را روی پوست قرار می دهد تا لایه بیرونی مرده را لایه برداری کند و لایه زیرین تازه و تازه تری را نشان دهد.

 

غذای آماده
پرکننده های تأیید شده توسط FDA که توسط متخصصان آموزش دیده استفاده می شوند ، معمولاً بی خطر هستند.

پزشکان معمولاً نسبت به ماساژ ناحیه تزریق شده یا قرار گرفتن در معرض سطح پوست تازه تزریق شده در شدت شدید (به عنوان مثال استفاده از سونا یا اسکی در هوای سرد) احتیاط می کنند.

آنتی هیستامین های بدون نسخه و ضد التهابات ممکن است به کاهش هرگونه قرمزی یا خارش شما ممکن است کمک کند.

اگر متوجه علائم عفونت (تب ، چرک یا پوست بسیار گرم و ملتهب) شدید ، به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر مشکل در دیدن یا تنفس دارید ، درد قابل توجهی دارید یا علائم دیگری را تجربه می کنید که باعث ناراحتی یا نگرانی شما می شود ، در صورت نیاز به مراقبت های پزشکی فوری اقدام کنید.

  • سیاوش پیری
  • ۰
  • ۰

پر کننده های لب

بررسی اجمالی


اگر آرزو داشته باشید که لبهای شما درشت تر و گوشتی تر باشد ، شاید شما تزریق ژل به لب یا تزریق چربی به لب و موارد مشابه انواع فیلر را در نظر گرفته باشید. این می تواند به صورت جراحی یا با استفاده از تزریق انجام شود.

پرکننده های لب (تزریق ژل، تزریق چربی و فیلر ها) محبوب ترین روش برای افزایش اندازه لب هستند. آنها از نظر حداقل جراحی تهاجمی هستند و زمان بهبودی بیشتری دارند. این روش شامل تزریق یکی از چندین نوع پرکننده به لب است.

با افزایش سن ، به طور طبیعی کلاژن و چربی را از دست می دهیم. این منجر به نازک شدن و لک لک صورت ، از جمله لب ها می شود. پرکننده های لب با جایگزین کردن کلاژن و چربی از دست رفته کار می کنند.

با بیمار و پزشک او درمورد تجربه وی در مورد لیپ شدن لب و اینکه چه چیزی را باید قبل ، حین و بعد از عمل انتظار داشت ، صحبت کردیم.

تصمیم گیری در مورد آنچه شما می خواهید
اولین موردی که هنگام فکر کردن در مورد گرفتن یک پر کننده لب باید به آن توجه کنید نوع ظاهری است که شما می خواهید.

آیا می خواهید لبه های لب خود را تعریف کنید ، یا می خواهید آنها را پر کنید تا بزرگتر به نظر برسند؟ دانستن پاسخ این سؤالات به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام نوع پرکننده برای شما مناسب است.

 

هنگامی که توری با جراح پلاستیک خود ملاقات کرد ، عکس هایی از مدل هایی که لب های او را دوست داشت ، به همراه آورد. وی به Healthline گفت: "من سعی کردم بسیار واقع بینانه باشم - سعی کردم دخترانی را با لب هایی که شبیه به من است پیدا کنم."

توری گفت که لب فوقانی طبیعی دارد. او به جراح خود گفت که می خواهد حجم بیشتری اضافه شود تا بیشتر از این "راه حل" استفاده کند.

 

انتخاب نوع تزریق


هنگام انتخاب نوع تزریق مورد نظر ، شناختن انتخاب های شما مهم است. از نظر تاریخی ، کلاژن - یک بافت پیوندی که در بدن حیوانات یافت می شود - رایج ترین نوع پرکننده لب است.

با این حال ، امروزه بندرت مورد استفاده قرار می گیرد. این به این دلیل است که خیلی طولانی دوام نمی آورد. همچنین می تواند در بسیاری از افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود.

پرکننده های اسید هیالورونیک اکنون بیشترین استفاده از تزریق برای لکه دار کردن و تعریف لب ها است. اسید هیالورونیک یک ماده ژل مانند است که از باکتری ها ساخته شده است. با اتصال خود به مولکول های آب در پوست ، ظاهری از لب های ضخیم ایجاد می کند.

این پرکننده ها به آرامی جذب می شوند و می توانند ضخیم یا نازک شوند تا دقیقاً به ظاهر مورد نظر خود برسند.

به گفته دکتر Usha Rajagopal ، جراح پلاستیک Tori ، چهار نام تجاری متداول اسید هیالورونیک در بازار وجود دارد. او گفت ، محبوب ترین گزینه ها Restylane و Juvaderm هستند. آنها حدود شش ماه به طول می انجامند و ظاهری بسیار طبیعی را ارائه می دهند.

Vollure جدیدترین محصول موجود در بازار است. این ماندگارترین و ماندگار نیست ، ظاهری طبیعی تر نیز ارائه می دهد.

Volbella محصول چهارم است. بسیار نازک است و می تواند بدون اضافه شدن کامل ، به صاف کردن خطوط عمودی لب کمک کند. ولبلا حدود 12 ماه طول می کشد.

می توانید هر شش ماه یکبار تکرار مداوا کنید. دانشمندان دریافتند که تزریق اسید هیالورونیک پوست را به سمت تولید کلاژن بیشتر ترغیب می کند و لامپ طبیعی بیشتری را در لب ایجاد می کند.

 

خطرات تزریق لب


واکنش های آلرژیک به اسید هیالورونیک - یک مولکول قند که به طور طبیعی در سطح پوست یافت می شود - نادر است. اما می توان یک توده (به نام گرانولوما) بافت ملتهب ایجاد کرد.

این نوع پرکننده همچنین می تواند در صورت تزریق در قسمت اشتباه از پوست توده هایی ایجاد کند ، مانند این که به اندازه کافی عمیق تزریق نشود. این توده ها را می توان با هیالورونیداز حل کرد. این آنزیمی است که اسید هیالورونیک را تجزیه می کند.

یک عارضه جانبی کمتر شایع یک رگ خونی مسدود شده است. این باعث می شود جریان خون به لب کاهش یابد. در نهایت می تواند به بافت لب شما آسیب برساند ، اما تشخیص سریع پزشکان بسیار آسان است و بلافاصله قابل برگشت است.


نحوه انجام این روش

 

اولین قدم برای دریافت روش پر کننده لب شامل برنامه ریزی قرار ملاقات با جراح پلاستیک دارای مجوز تابلو است. می توانید قبل از دستیابی به اینترنت ، به صورت آنلاین جستجو کرده و نظرات بیماران را بخوانید.

به گفته دکتر راجاگوپال ، پرکننده های لب - بخصوص پرکننده های اسید هیالورونیک - محصولات بی خطر هستند. بنابراین تا زمانی که یک متخصص را انتخاب کنید ، باید با درمان خود احساس امنیت کنید.

در روز انجام عمل ، به مطب جراح پلاستیک می روید. پزشک بی حسی موضعی را روی لب شما اعمال می کند. اگر شما یک پرکننده کلاژن گاو را انتخاب می کنید ، پزشک شما آزمایش پوستی را انجام می دهد تا مطمئن شوید که قبل از عمل حساسیت ندارید. اگر پوست شما علائم واکنشی را نشان می دهد ، پزشک شما از این روش درمانی استفاده نخواهد کرد. آنها نوع پرکننده دیگری را پیشنهاد می کنند.

پزشک شما ممکن است از سوزن برای تزریق مقادیر کمی بی حسی در قسمت داخلی دهان استفاده کند تا لبهای بالا و پایین را بی حس کند. در این مرحله از عمل ، ممکن است هنگامی که سوزن دهان را لمس می کند ، یک لکه کوچک احساس کنید. هنگامی که لبهای شما به اندازه کافی بی حس می شود ، پزشک پرکننده را مستقیماً به لب های شما تزریق می کند.

بعضی ها می گویند این باعث می شود پوست و صورت شما خنک شود. هنگامی که پرکننده داخل لب شما باشد ، ممکن است احساس خفگی کمی داشته باشید.

 

بعد از عمل

 


بعد از انجام عمل می توانید انتظار برخی از تورم در لب های خود را داشته باشید. همچنین ممکن است متوجه لکه های قرمز کوچکی شوید که سوزن ها به لب شما تزریق می شود.

کبودی اطراف لب یکی دیگر از عوارض جانبی رایج است که ممکن است حدود یک هفته ادامه یابد. به دلیل وجود پرکننده ممکن است لبهای شما بعد از انجام عمل متفاوت باشد.

توری گفت لبخند زدن برای او برای یک یا دو روز سخت است ، زیرا لب هایش کمی درد داشت. آن طبیعی است. جراح پلاستیک شما به شما دستور می دهد تا حدود دو روز لبهای خود را نخورید.

  • سیاوش پیری
  • ۰
  • ۰

بوتاکس

بوتاکس و پرکننده های پوستی درمان های زیبایی هستند که از طریق تزریقات انجام می شود ، معمولاً در مطب پزشک. آنها حداقل تهاجمی هستند ، به این معنی که آنها جراحی نمی کنند. اما در اینجاست که شباهتهای آنها پایان می یابد.

طبق گفته های انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) ، درمان های بوتاکس و پرکننده پوستی محبوب هستند و بیش از 9 میلیون عمل در سال 2015 انجام می شود.

بوتاکس حاوی باکتریهای خالص شده و عضلات را منجمد می کند. با انجام این کار ، بوتاکس می تواند به حداقل رساندن ظاهر خطوط و چین و چروک های ناشی از بیان صورت کمک کند.

پرکننده های پوستی حاوی مواد تشکیل دهنده ای هستند که به مناطقی که به دلیل پیری نازک شده اند ، پر می کنند. این نازک شدن در گونه ها ، لب ها و اطراف دهان شایع است.

مردم باید از هزینه ها و خطرات درمان آگاه باشند و از آنچه می توانند انجام دهند انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند.

 

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک فرم خالص از سم بوتولینوم است که از باکتری ها بدست می آید. اگرچه در مقادیر بیشتر کشنده است ، مقدار کمی تنظیم شده ی بوتاکس که برای اصلاح چین و چروک ها داده شده است با خیال راحت برای چندین دهه استفاده شده است.

بوتاکس با مسدود کردن سیگنالهای عصبی در عضلات محل تزریق ، کار می کند. هنگامی که آن سیگنال های عصبی قطع شود ، عضله مبتلا به طور موقت فلج یا یخ زده می شود. بدون حرکت این عضلات منتخب در صورت ، ممکن است چین و چروک خاصی نرم شود ، کاهش یابد یا حتی برداشته شود.

بوتاکس و سایر روشهای درمانی که با سم بوتولینوم انجام می شوند ، گاهی اوقات به عنوان سیستم های عصبی یا نوروتوکسین ها نامیده می شوند.

درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم تحت نام های تجاری Botox Cosmetic ، Dysport و Xeomin فروخته می شوند.

 

چه چیزی می تواند بوتاکس را اصلاح کند؟

 

بوتاکس فقط روی چین و چروک هایی که ناشی از حرکت عضلات هستند کار می کند. اینها به عنوان چین و چروک پویا شناخته می شوند و اغلب "خطوط بیان" نامیده می شوند.

رایج ترین چین و چروک های پویا که بوتاکس می تواند درمان کند خطوطی در صورت فوقانی است ، مانند "11" بین مرور ، خطوط افقی روی پیشانی و پاهای کلاغ اطراف چشم. این خطوط در اثر لبخند زدن ، اخم کردن ، لوزه زدن و سایر حالت های صورت ایجاد می شوند.

بوتاکس روی خطوط و چین و چروکهای ریز ایجاد شده در اثر ضخیم شدن یا از بین رفتن افتادگی پوستی کار نخواهد کرد. اینها به عنوان چین و چروک استاتیک شناخته می شوند. چین و چروک استاتیک شامل خطوطی در گونه ها ، گردن و نواحی جوز می شود.

بوتاکس یک درمان دائمی نیست. برای ادامه اثرات کاهش دهنده چین و چروک درمان های مکرر ضروری است. بیشتر افراد دریافتند که اثر آرامش بخش ماهیچه ای بوتاکس 3 تا 4 ماه طول می کشد.

 

عوارض و ملاحظات جانبی بوتاکس

 

ASPS بوتاکس را بی خطر می داند و 6.7 میلیون عمل در سال 2015 انجام شده است. از آنجا که بوتاکس با گذشت زمان از بین می رود ، بیشتر عوارض جانبی موقت است.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل موارد زیر است:

    افتادگی پلک یا ابرو در صورت تزریق نزدیک چشم
    ضعف یا فلج عضلات اطراف
    کهیر ، بثورات یا خارش
    درد ، خونریزی ، کبودی ، تورم ، بی حسی یا قرمزی
    سردرد
    دهان خشک
    علائم آنفلوانزا
    حالت تهوع
    بلع ، صحبت کردن یا نفس کشیدن مشکل دارد
    مشکلات کیسه صفرا
    تاری تاری یا مشکلات بینایی

همچنین ممکن است این درمان به دلیل آنتی بادی هایی که با سم مبارزه می کنند ، از کار بیفتد. این در کمتر از 1 درصد از افرادی که درمان بوتاکس را تکرار کرده اند اتفاق می افتد.

ASPS به افراد توصیه می کند بعد از درمان بوتاکس ، محل تزریق را مالش یا ماساژ ندهند. این می تواند سموم را به پوست اطراف منتقل کند و باعث ریزش عضلات و مشکلات دیگر شود.

 

پرکننده های پوستی چیست؟

 

پرکننده های پوستی ، که بعضاً پرکننده های بافت نرم نیز نامیده می شوند ، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست ایجاد شده اند تا حجم و پرکردگی آن اضافه شود.

مواد مورد استفاده در پرکننده های پوستی شامل موارد زیر است:

    هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ، یک ترکیب مانند مواد معدنی است که در استخوان ها یافت می شود.
    اسید هیالورونیک ، که در بعضی از مایعات و بافتهای بدن وجود دارد که باعث اضافه شدن پوستی به پوست می شود.
    Polyalkylimide ، ژل شفاف و سازگار با بدن است.
    پولیلاکتیک اسید ، که باعث تحریک پوست در ایجاد کلاژن بیشتر می شود.
    میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) ، یک پرکننده نیمه دائمی است

هر یک از این موارد برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر موارد آرایشی طراحی شده است.

مدت زمان کار برای کار و همچنین ماندگاری آنها نیز متفاوت است. برخی از پرکننده ها 6 ماه طول می کشد ، در حالی که برخی دیگر 2 سال یا بیشتر طول می کشد.

افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام پرکننده بهترین انتخاب برای آنهاست.

 

چه چیزی می تواند پرکننده های پوستی را اصلاح کند؟

 

انواع مختلف پرکننده های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند. بسته به نوع پرکننده انتخاب شده ، آنها ممکن است:

    لب های نازک را جمع کنید
    مناطق کم عمق بر روی صورت را تقویت یا پر کنید
    سایه یا چین و چروک زیر چشم را که ناشی از پلک پایین است ، کاهش یا حذف کنید
    ظاهر زخم های پوستی را پر کنید یا نرم کنید
    چین و چروک های ساکن را مخصوصاً در قسمت پایین صورت پر کرده یا نرم کنید

چین و چروک استاتیک شامل مواردی است که در اطراف دهان و در کنار گونه ها وجود دارد. این چین و چروک ها معمولاً نتیجه از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی در پوست است.

 

خطرات و ملاحظات پرکننده پوستی

 

پرکننده های پوستی بی خطر به نظر می رسند اما عوارض جانبی در آنها ایجاد می شود. شایع ترین مشکلات عبارتند از:

    بثورات پوستی ، خارش یا فوران های جوش مانند
    قرمزی ، کبودی ، خونریزی یا تورم
    ظاهر نامطلوب ، مانند عدم تقارن ، برآمدگی و یا برداشت بیش از حد چین و چروک
    آسیب پوستی که باعث ایجاد زخم ، عفونت یا زخم می شود
    توانایی احساس ماده پرکننده در زیر پوست
    نابینایی یا سایر مشکلات بینایی
    مرگ سلولهای پوستی به دلیل از دست دادن جریان خون به منطقه

هزینه درمان های پرکننده پوستی متفاوت است و بستگی به ارائه دهنده انجام آن ، منطقه مورد نظر و نوع پرکننده انتخاب شده دارد. آمار ASPS 2016 هزینه زیر برای هر سرنگ را ذکر می کند:

    هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ، مانند Radiesse: 687 دلار
    هیالورونیک اسید ، مانند Juvederm ، Restylane یا Belotero: 644 دلار
    پلی اتیلن اسید ، مانند Sculptra: 773 دلار
    میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات ، مانند Bellafill: 859 دلار

بسته به میزان استفاده از پرکننده ، ممکن است این هزینه ها کم و بیش باشد. استفاده از کمتر از یک سرنگ کامل پرکننده ممکن است ارزان تر از استفاده از سرنگ کامل یا بیشتر از یک باشد.

ارائه دهنده همچنین ممکن است هزینه های اضافی را برای خدمات حرفه ای ، بازدید از دفتر یا سایر هزینه های خود بپردازد.

  • سیاوش پیری
  • ۰
  • ۰

بوتاکسبوتاکس

ضد بیوتاکس در دهه 20 شما آسان است ، اما می تواند منجر به اطلاعات نادرست شود.

من همیشه می گفتم که Botox نمی گیرم. این روش بیهوده و تهاجمی به نظر می رسید - و به طور جدی؟ سم بوتولیسم کشنده در صورت شما تزریق می شود؟

اگرچه بوتاکس آرایشی از سال 2002 توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است ، اما به نظر می رسد بسیار افراطی باشد. اما وقتی صاحب 22 سالگی پوستهای صاف کودک هستید ، نظرات ضد بوتاکس بسیار ساده است.

چرخش در نیمه دوم دهه 30 ام ، به تدریج لحن خود را تغییر داده ام. من در حال حاضر در دور اول لوازم آرایشی بوتاکس هستم.

اینطور نیست که من نمی خواهم پیری بیاورم ، یا سن خود را نشان نمی دهم. من در مورد روند بدنی پیر شدن از چیزهای زیادی لذت بردم. من دیگر از ناتوان شدن گرفتگی قاعدگی رنج نمی برم ، با ظرافت های سطح شرم آور وسوویوس شکست نمی خورم ، و حتی رشته های نقره ای را که در معابدم وارد می شود ، حفر می کنم.

اما اخیراً ، هر بار که تصویری از خودم را می بینم ، نمی توانم به "یازده" موجود در میان مرورگرهایم توجه کنم. این حصار کوچک وارده بر روی صورتم باعث خشمگین شدن من شد - حیرت انگیزتر از آنچه در بیشتر مواقع احساس می کنم. من عاشق این ایده نیستم که وقتی واقعاً اینگونه نیستم ، ناامید یا ناراحت شوم.

با دانستن اینکه چند عکس از بوتاکس می تواند به این مسئله کمک کند ، تصمیم گرفتم که ارزش این را داشته باشد که امتحان کنید.

من هر روز از آرایش برای تقویت ظاهر خود استفاده می کنم. آیا واقعاً چنین تفاوتی بین آن و تقویت زیبایی موقتی بوتاکس وجود دارد؟

و اکنون که این کار را انجام داده ام ، من از تجربه خودم راضی هستم. با این حال ، مواردی وجود دارد که من قبل از اولین قرار ملاقاتم قطعاً در تاریکی بودم.

اگر فکر می کنید بوتاکس است ، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

1. بوتاکس در واقع چین و چروک را پاک نمی کند

 

از آنجا که بوتاکس البته درمانی برای چین و چروک و خطوط ریز است ، در ابتدا تصور می کردم که چند تزریق باعث می شود این عیوب ناخواسته درست از صورت من خارج شود.

اما همانطور که معلوم است ، برای اکثر بیماران ، بوتاکس بیشتر از ترمیم کننده است. ماده فعال آن عضلات صورت را "منجمد" می کند تا از راه منقبض شدن آنها به روش هایی که باعث عمیق تر شدن خطوط و چین و چروک ها می شوند ، جلوگیری کند.

"هر خطی که در حالت استراحت باشد ، خواه یک خط اخم باشد ، یا یک چین و چروک عمیق باشد ، با بوتاکس از بین نمی رود. بوتاکس آهن نیست. "دکتر استی ویلیامز ، دکتر پوست ، متخصص پوست ، زیبایی و جراحی می گوید.

بنابراین ، هرچه زودتر بوتاکس بدست آورید ، از تأثیرات آن پیشگیرانه تر خواهید بود - از این رو روند گرفتن بوتاکس در اوایل 20 سالگی بیشتر است.

 

2. بوتاکس موقتی است (موقتی تر از آنچه فکر می کردم)

 

با دانش محدود من درباره بوتاکس ، تصور می کردم که اثرات معجزه آسا به طور نامحدود ادامه خواهد یافت. اما این به درستی درست نیست.

دکتر ویلیامز می گوید: "میانگین مدت بوتاکس برای گلابلا [خطوط بین پاها] ، پیشانی و پاهای کلاغهای جانبی تقریباً سه تا چهار ماه است." و فاکتورهای خاصی وجود دارد که ممکن است باعث شود سریعتر بوتاکس محو شود.

او می گوید: "بیمارانی که زیاد ورزش می کنند یا بسیار صریح هستند ممکن است احساس کنند که بوتاکس به سه ماه نزدیکتر می شود."

 

3. صدمه می زند (برای مدتی حداقل ، حداقل)

برخلاف رویکرد من برای اولین بار زایمان ، من با یک تصور کمرنگ به ملاقات بوتاکس رسیدم که ممکن است دردناک باشد و احتمالاً یک سوزن درگیر شود.

اما درد نظری و زندگی واقعی ، درد سوزن به سر دو چیز بسیار متفاوت است.

در حالی که تجربیات متفاوت است ، من دریافتم که تزریقات متعدد به مراتب شدیدتر از سوزن زدن به "نیش پشه" است که انتظار داشتم. با وجود بستنی که روی سرم اعمال شده ، حداقل نیم ساعت پس از تزریقات احساس درد کردم.

من همچنین از صدایی که سرنگ ساخته شده بود به محض اینکه محتویات آن را به پوست من وصل کند ، آماده نبودم: مثل چکمه های خرد کردن برف یا شکاف امضاء خم شدن از چوب یک درخشش. (نه صدایی که معمولاً می خواهید روی سرتان بکار رود.) خوشبختانه ، این جنبه نگران کننده شنوایی فقط چند ثانیه طول کشید.

 

4- موارد خاصی وجود دارد که بعد از آن نمی توانید انجام دهید

 

من قصد نداشتم روز پنجشنبه بعد از قرار ملاقات متخصص پوست خود ماراتن را برگزار کنم ، اما آرزو می کنم بدانم که فعالیت های خاصی بلافاصله پس از بوتاکس توصیه نمی شود.

پزشک من دستور داده که شش ساعت دیگر قرار نیست ورزش کنم ، دراز بکشم و یا ایبوپروفن (یا هر داروی رقیق کننده خون) مصرف کنم ، که می تواند باعث افزایش کبودی در محل های تزریق شود.

دکتر ویلیامز این دستورالعمل ها را تأیید می کند ، و می افزاید: "بلافاصله پس از تزریق بوتاکس ، سطح سر خود را حفظ کرده و به مدت دو ساعت سر خود را خم نکنید. تا روز بعد هیچ تمرین سنگینی انجام نشود. "

 

5- فقط برای افراد مشهور نیست.

 

با قضاوت از پیشانی های مسطح اکثر افراد A-listers هالیوود ، بوتاکس در بین افراد مشهور قرار دارد. در حالی که تصمیم خودم را گرفتم که خودم آن را بگیرم ، سعی کردم به طور اتفاقی آنرا در مکالمه در حلقه اجتماعی خودم مطرح کنم.

با انجام این کار ، من از تعجب یاد گرفتم که بسیاری از دوستان و آشنایان من قبلاً آن را داشتند. ظاهرا (حداقل در سن من و براکت مالی) واقعاً آن چیزی غیر معمول نیست.

اگرچه تزریق بوتاکس مطمئناً پرهزینه است ، اما هیچ جا در قلمرو قیمت گذاری جراحی پلاستیک یا حتی پرکننده های تزریقی مانند Juvederm یا Restylane نیستند.

برای هر واحد حدود 10 تا 15 دلار ، انتظار دارید بین 8 تا 20 واحد یک درمان پیشانی بین 200 تا 300 دلار بپردازید. 260 دلار برای تزریق پیشانی و بین رگ هایم پرداخت کردم. گران ، بله ، اما اسکار-فرش قرمز گران نیست.

 

6. گرفتن بوتاکس یک شکست اخلاقی نیست

 

به دلیل عقاید قبلی من درباره بوتاکس ، بخشی از من احساس کردم که امتحان کردن این کار به معنای فروش اصول من است. بعلاوه ، من به عنوان یک شخص کاملاً مذهبی ، همیشه با این عقیده مشترک هستم که غرور یک گناه است.

اما به این باور رسیده ام که آرزوی جذاب به نظر رسیدن (یا لااقل عصبانی نبودن) طبیعی و خوب است. اگر می توانستم مانع از اخم کردن قدرت خودم شوم ، چنین می کردم! به من زحمت نمی دهد که برای رسیدن به آنجا از کمی کمک پزشکی استفاده کنم.

 

7. احساس "یخ زده" در واقع می تواند احساس خوبی داشته باشد

 

اگر به نظر می رسد همه چیز از بوتاکس می ترسند ، به نظر می رسد مانند یک روبات بدون بیان است. آیا این امکان وجود ندارد که بتوانید قسمت های خاصی از صورت خود را جابجا کنید؟

در تجربه من ، نه.

عدم توانایی در هم گره زدن مرورگرهایم وقتی شوهرم اظهار نظر تند و زننده می کند یا بچه هایم کوسکوز را درون فرش می خردند در واقع نوعی تسکین بخش بوده است.

چهره هایی که ایجاد می کنیم وزن عاطفی دارند. احتمالاً شنیده اید که فقط لبخند زدن بیشتر می تواند باعث شود شما احساس خوشبختی بیشتری داشته باشید - و معلوم می شود که اخم نکردن می تواند همین تأثیر را داشته باشد.

در مجله پوست آرایشی و بهداشتی دریافت که وقتی افراد دارای بوتاکس بودند که از اخم جلوگیری می کرد ، روحیه منفی را کاهش می دادند.

این روزها وقتی نگاهی به خودم در آینه می اندازم می بینم از گذشته شادتر به نظر می رسم. اگر اینگونه به خودم نگاه کنم ، تصور می کنم خانواده و دوستانم نیز اینگونه نگاه کنند. این برای من کافی است که بگویم از بوتاکس خوشحالم.

 

  • سیاوش پیری
  • ۰
  • ۰

بوتاکس

این محبوب ترین درمان آرایشی در ایالات متحده است ، اما بوتاکس همچنان الهام بخش ترس و سردرگمی در گوشه های محتاط است. (و خوب ، تحسین ارزش میلیون ها دلاری.) آیا برای شما مناسب است؟ این بستگی به سلیقه ، کتاب جیبی و تحمل سوزن شما دارد. ما همه را توضیح می دهیم.

قبل از شروع مقاله:

انجام بوتاکس در کرج

اگر شما همشهری ما هستید و علاقه مند به بهره گیری از خدمات بوتاکس در کرج هستید، مجموعه بینی مد در استان البرز بهترین جراحان و متخصصان زیبایی را جمع آوری کرده و از کیفی خدماتی مطمئن ارائه می کند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص می توانید به لینک بوتاکس در کرج مراجعه کنید و با یک تماس تمامی اطلاعات لارم را بدست آورید.

در ادامه به 10 سوال مهم در خصوص بوتاکس خواهیم پرداخت:

درمان سم بوتولینوم آرایشی ، تزریقی نوروتوکسین ، برای کمک به کاهش لبه های ظریف و چین و چروک ها با فلج کردن عضلات در زیر ، کمک می کند. به طور معمول برای کمک به درمان خطوط اخم ، پای کلاج و هیپریدروز (تعریق بیش از حد) ، نامهای تجاری نوروتوکسین شامل Dysport ، Xeomin ، Jeuveau تازه تأیید شده توسط FDA و شاید مشهورترین آنها از بوتاکس است.

بوتاکس یک دستگاه عصبی تزریقی است که برای آرامش عدم تعادل عضلات عصبی کار می کند ، هارولد لنسر ، متخصص پوست در لس آنجلس توضیح می دهد. به عبارت دیگر: بوتاکس در هر کجا که تزریق شود ، باعث می شود عضلات زیرین به طور موقت حرکت کنند. هنگامی که ماهیچه ها از حرکت خود متوقف می شوند ، چین و چروک ها متوقف می شوند. اما آیا واقعاً ساده است؟ لازم به ذکر نیست ، ایمن است؟

شما احتمالاً قبلاً از افرادی که از آن استفاده می کنند شنیده اید ، حتی اگر خطوط خوبی داشته باشید ، در وهله اول ، برای جلوگیری از پیشرفت آنها. یا ، شاید شما تصاویری از چهره های یخ زده غیر طبیعی را دیده اید که همه شما را به سمت بوتاکس خاموش کرده اند. شاید شما حتی به یک مهمانی Botox نیز دعوت شده باشید (که برای ثبت ، توصیه می کنیم که از آن پرش کنید). با وجود محبوبیت عظیم و مداوم رو به رشد بوتاکس و سایر مارک های تجاری ، صنعت تزریق لوازم آرایشی و بهداشتی هنوز ناشناخته ها و ناسازگاری های بسیاری را ارائه می دهد.

به همین ترتیب ، همیشه عاقلانه است که قبل از اینکه زیر سوزن بروید ، تحقیقات خود را انجام دهید. برای پاسخ به همه سؤالات جمعی خود ، با تعدادی از متخصصان مشورت کردیم تا همه موارد Botox را تجزیه کنیم.

 

آیا بوتاکس از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند؟

کاملا. بوتاکس (و رقبا مانند Dysport ، Xeomin و Jeuveau) سموم بسیار تمیز هستند که می توانند خطوط پیشانی افقی ، خطوط عمودی اخم و پا کلاغ را به طور موقت پاک یا کاهش دهند. مایکل کین ، جراح پلاستیک دارای مجوز در هیئت مدیره شهر نیویورک ، می گوید: "این تزریق ها روزانه صدها بار منقبض می شوند ، و در نهایت باعث ایجاد خطوط در پوست می شوند."

اصولاً هرجا که بوتاکس در بدن تزریق شود ، عضلات زیر پوست را فلج می کند. لنسر توضیح می دهد: "بوتاکس در تحریک عصبی ماهیچه باعث ایجاد بیش از حد صورت می شود." "وقتی عضله شل می شود ، خط از بین می رود."

علاوه بر آرامش خطوط اخم در بین ابروها ، بوتاکس همچنین می تواند گوشه های دهان را که با افزایش سن آویزان است ، بلند کند ، ظاهر "پینکشن" را در بعضی از چانه ها صاف کند ، خطوط سیگاری را در اطراف دهان نرم کرده و بندهای عمودی گردن را نرم کند.

 

آیا بوتاکس باعث می شود احساس آرامش و نگاه منجمد به نظر برسید؟


لنسر می گوید: "بوتاکس برای از بین بردن صورت صورت طراحی نشده است. این نرم افزار برای نرم کردن خطوط بیش از حد صورت از لوزه زدن ، اخم کردن و لبخند زدن طراحی شده است. وقتی بطور صحیح استفاده می شود ، می تواند ابرو را بلند کند تا جلوه ای جذاب و صمیمانه به شما بخشد.

"اما اگر بیش از حد در منطقه خطر تزریق شود - خطوط افقی در پیشانی - می توانید Spocked به نظر برسید ، همانطور که در Spock از Star Trek وجود دارد" ، می گوید: مقاله اول در مورد فواید آرایشی بوتاکس در سال 1989. به همین دلیل این مهم است که توسط یک پزشک باتجربه که می تواند در مورد اندازه عضلات شما قضاوت کند و به چه میزان بوتاکس احتیاج دارید ، کمک کنید.

 

آیا بوتاکس صدمه دیده است؟


مانند اکثر تزریق ها ، بوتاکس می تواند کمی دردناک باشد ، به خصوص بین ابرو. برخی از پزشکان 10 دقیقه قبل از عمل یا بی حسی موضعی را برای بی حس کردن در ناحیه یخ ارائه می دهند.

 

آیا بوتاکس اثرات جانبی دارد؟


هر دارویی عوارض جانبی دارد و بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. خوشبختانه ، "عوارض جانبی بوتاکس نادر و موقتی است" ، می گوید: آدام کولر ، جراح پلاستیک دارای مجوز در مستقر در شهر نیویورک. عوارض جانبی احتمالی (فقط در 1 تا 5٪ موارد) شامل افتادگی خفیف پلک یا ابرو است که معمولاً طی دو هفته از بین می رود ، کبودی جزئی در ناحیه تزریق و سردرد وجود دارد.

 

هزینه بوتاکس چقدر می شود؟


مانند اکثر درمان های آرایشی ، بسته به اینکه به کدام منطقه برای معالجه مراجعه کنید ، قیمت بوتاکس بسیار متفاوت است. بعضی از پزشکان واحد مربوط به بوتاکس مورد استفاده (که می تواند بین 15 تا 25 دلار در هر واحد باشد ، حدود) را شارژ می کنند ، که سایرین در کل مساحت شارژ می کنند. هوارد سوبل ، متخصص پوست و مو در مجله متخصصین پوست در نیویورک و بنیانگذار آن می گوید: "یک ویال بوتاکس حاوی 50 یا 100 واحد است ، و معمولاً 40 تا 60 واحد طول می کشد تا پیشانی 30 چیزی را صاف کند." Sobel Skin. به طور کلی ، برای کسانی که به دنبال خاموش کردن خطوط و چین و چروک هستند ، "انتظار دارید که در هر منطقه حدود 400 تا 500 دلار هزینه کنید."

هزینه درمان بوتاکس برای هایپرهیدروز (تعریق بیش از حد) و میگرن یک داستان متفاوت است. سبل می گوید ، اولی فقط حدود 200 واحد نیاز دارد ، در حالی که دومی اغلب حداقل حداقل تا حدی توسط بیمه تحت پوشش قرار می گیرد. Sobel می گوید ، این واریانس گسترده دلیل دیگری است که یک مشاوره کیفیت ، از جمله یک تخمین ، برای یک تجربه کلی مثبت مهم است. کین می گوید ، علاوه بر قیمت ، "کیفیت نتیجه همیشه به این بستگی دارد که چه کسی در انتهای سوزن قرار دارد."

 

سن ایده آل برای شروع استفاده از بوتاکس چیست؟


این نیز متفاوت است - و بیشتر به شما بستگی دارد! شما نیازی به آن ندارید قبل از اینکه چین و چروک هایی برای پنهان شدن داشته باشید ، یا می توانید از پیشگیری استفاده کنید. کلکر می گوید: "برای روشن شدن ، این بیشتر در مورد آناتومی (در نتیجه عوامل ژنتیکی و محیطی) است تا اینکه در مورد یک سن کلیشه ای است که در آن شروع شود." "پیشگیری مانترا جدید است ، [اما] من زنان در دهه 40 خود را دیدم که دارای چین و چروک هایی اندک هستند و یا خیلی کم به آن نیاز دارند."

اصولاً ، بیمار می تواند هر وقت که از چروکهای خود ناراحت شود ، با خیال راحت از بوتاکس خودداری کند ، یا در وهله اول می خواهد جلوی ایجاد آنها را بگیرد. کین در مورد استفاده طولانی مدت هیچ مشکلی ندارد: "من بیمارانی را تجربه کرده ام که بیش از 20 سال از این بیماری مکرراً بدون اثرات بد استفاده کرده اند."

 

چه مدت بوتاکس دوام می آورد؟


همه متفاوت هستند ، بنابراین پاسخ از بیمار تا بیمار متفاوت است. به طور کلی ، "نتایج را می توان در طی چهار تا پنج روز مشاهده کرد ، و [آنها] به مدت سه تا شش ماه بدون خرابی و جراحی ادامه می یابند و ناراحتی کمی ندارند." به همین ترتیب ، "بعضی از بیماران هر سه ماه از معالجه درمانی برخوردار می شوند ، [و] بسیاری از آنها هر 4 تا 6 ماه معالجه می کنند."

 

از کجا می توانم یک ارائه دهنده معتبر پیدا کنم؟


احتمال اینکه متخصص پوست شما آن را در عمل ارائه دهد یا کسی را که انجام دهد توصیه می کند. در غیر این صورت ، می توانید به وب سایت های تولید کنندگان —botoxcosmetic.com ، dysportusa.com و xeomin.com مراجعه کنید - برای یافتن ارائه دهندگان دارای مجوز از هیئت مدیره در منطقه خود. نوروتوکسین تزریقی جدید به نام Jeuveau نیز در اوایل سال جاری توسط FDA تأیید شد و اکنون در مطب پزشکان در سراسر کشور در حال چرخش است.

Jeuveau در واقع اولین برند جدید نوروتوکسین است که تقریباً در 10 سال به بازار ایالات متحده آمد و در واقع ، و طبق آزمایشات بالینی این برند ، وعده نتایج مشابه با رقیب بوتاکس را دارد. البته همیشه باید قبل از انتخاب کورکورانه نوروتوکسین با نام تجاری ، با متخصص پوست خود مشورت کنید تا مشخص شود کدام گزینه برای شما مناسب است. همچنین ، از دوستان خود بپرسید - همانهایی که اعتراف به استفاده از آن می کنند ، یعنی. برای بهترین درمان ، پزشکان را در محیط های دانشگاهی یا افرادی که در مورد آن نوشته اند ، جستجو کنید. Carruthers می گوید: "این جایی است که شما باید از تمام آنتن های خود استفاده کنید."

 

آیا دوستان من می دانند که من بوتاکس کردم؟


بله و خیر. نتیجه خوب باعث می شود شما تازه تر ، شاد تر و شاید جوان تر به نظر برسید. علائم برجسته بوتاکس که بد انجام شده است ، پیشانی صاف و براق است ، یا پاهای کلاغ که هنگام خندیدن یا گریه کردن حرکتی ندارند.

با این وجود ، آیا شما از علائم انتصاب اخیر نوروتوکسین برخوردار هستید یا خیر ، تا زمانی که از نتایج راضی هستید ، مهم نیست که دوستان ، خانواده یا افراد غریبه کامل در خیابان می توانند تفاوت را بیان کنند. 

 

چه می توانم از روز انتصاب بوتاکس من انتظار داشته باشم؟


همه متفاوت هستند ، اما به طور کلی ، خیلی زیاد نیست. نتایج معمولاً بعد از گذشت 4 تا 5 روز از شروع درمان شروع می شود و هیچگونه خرابی وجود ندارد ، همچنین ناراحتی کمی وجود ندارد. پس از چند روز اول ، نتایج طی دو هفته به تدریج ادامه می یابد. کین می گوید: "من به هرکسی می گویم که برای یک رویداد بزرگ آماده است تا دو هفته قبل از موعد عکسبرداری داشته باشد."

بیمارانی که داروهای حاوی آسپیرین یا NSAID را مصرف می کنند ، می توانند کبودی آبی را نشان دهند. Carruthers می گوید ، بیماران می توانند بلافاصله آرایش کنند ، اما باید 24 ساعت از تمرینات سنگین اجتناب کنند.

  • سیاوش پیری