تابان چهر | مجله زیبایی

مجله زیبایی صورت و اندام

تابان چهر | مجله زیبایی

مجله زیبایی صورت و اندام

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لیزر موهای زائد

اگر شما در حال لیزر موهای زائد با لیزر هستید ، مطالعه در این زمینه هزینه دارد. من می دانم که با وعده یک زندگی بدون کلاهبرداری فریب دادن آسان است ، اما بسیار مهم است که ابتدا حقایق (و عوارض جانبی) را بخوانید ، تا مطمئن شوید که درمان برای شما مناسب است. گزینه های بسیار مختلفی در مورد موزدایی وجود دارد ، از اپیلاسیون تا نخ و ریش زدن تا موچین ، اما لیزر موهای زائد یکی از معدود گزینه هایی است که یک روش دائمی تر برای از بین بردن موهای بدن ارائه می دهد (در صورت تمایل شما نیز) .

من زیر لیزر رفتم (به نام در research، obvs) و این چیزی است که یاد گرفتم ...

1. روند به نظر دردناک می رسد ، اما خیلی هم بد نیست

دکتر دارون سوکران ، مدیر گروه پزشکی کلینیک sk: n توضیح می دهد که لیزر موهای زائد با ارسال نور لیزر از طریق رنگدانه موجود در مو ، کار می کند. "این (نور) به گرما تبدیل می شود ، که به فولیکول مو و پیاز مو آسیب می رساند." فهمیدم که این یک درد سریع و شدید است که احساس می کنم درد آن روی نازک تر پوست نزدیک بینی ، چانه و شقیقه هایم است. خوشبختانه لیزرهای استفاده شده بر روی من مکانیسم خنک کنندگی دارند (اساساً یک انفجار سرد دائماً درحال اجرا در محلی که لیزر به آن اشاره داشت) بود که واقعاً کمک کرد. همچنین اگر دمای بدنم به دلیل دویدن در سطح شهر بالا برود تا موقع قرار ملاقاتم بالا برود ، دردناک تر بود. گرما + گرما = اوچی. بعداً بیشتر در این باره

2. صبر نتیجه می دهد

بعد از اولین درمان ، دو یا سه هفته طول می کشد تا تفاوتی را ببینید و 8 -12 درمان برای نتیجه کامل.

من شروع به دیدن نتایج واقعی پس از 2 درمان یا 8 هفته کردم. در قرار ملاقات ها نیز باید کاملاً منظم باشید زیرا فولیکول های مو در مراحل مختلف رشد خود قرار دارند ، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که هرکدام از آنها فرصت زیپ شدن را دارند.

3. شما باید از موبر استفاده کنید / قبل از لیزر کردن ناحیه را اصلاح کنید (برای آرایش نیز همینطور است)

لیزر می تواند با موهای سطح پوست واکنش نشان دهد که باعث تحریک و بوی موی سوخته وحشتناکی می شود که بله از ابتدا یاد گرفتم. خوشبختانه برای من ، من می دانستم که کل "تراشیدن = موهای تیره تر و ضخیم تر" یک افسانه زیبایی بسیار رایج است.

4. در واقع این یک روند بسیار سریع است

من برای قرارهای ملاقات کامل مراجعه می کنم و فقط 20 دقیقه طول می کشد ، از جمله گپ سریع و پاک کردن آرایش در ابتدا. مطمئناً ، من مجبور شدم دوباره آرایش خود را اعمال کنم اما حداقل بعد از آن می توانم بیرون بروم. اولویت های.

5- بعد از آن نمی توانید به باشگاه بروید

گرمای لیزر به مدت 24 ساعت در پوست شما باقی می ماند ، بنابراین شما نمی توانید سالن بدن سازی ، سونا ، دوش آب گرم داشته باشید. اگر این کار را انجام دهید ، خطر ایجاد یک محیط گرم و دوست داشتنی برای تکثیر باکتری ها و ایجاد لکه ها وجود دارد.

6. آماده باشید تا به طور جدی درباره خورشید فکر کنید

متخصص پوست به شما توصیه می کند که چه چیزی برای شما بهتر است ، اما ممکن است لازم باشد از آفتاب گرفتن و قرار گرفتن در معرض آفتاب تا حد ممکن قبل و بعد از درمان خودداری کنید. همچنین اگر برنزه هستید قبل از شروع درمان باید صبر کنید تا کمرنگ شود. مجدداً ، متخصص پوست در مورد تعطیلات آینده با شما مشورت می کند تا مطمئن شوید که تعطیلاتی در پیش ندارید که ممکن است در زمان ملاقات بعدی شما تأثیر بگذارد. peeps امن باشید.

7. لیزر درمانی در برخی موارد می تواند باعث رشد بیشتر شود

درست است ، انواع خاصی از مو را می توان بلندتر و ضخیم تر کرد. اما نگران نباشید ، اگر مو مناسب نیست ، متخصص پوست به شما اطلاع می دهد.

8- شاید لازم باشد رژیم زیبایی و محصولات خود را تغییر دهید

از اسکراب ، کرم های گلیکولیک اسید و رتینول باید 2 روز قبل و بعد از درمان خودداری شود. من همچنین شروع به استفاده از غبارهای صورت کردم و با کمی خشک شدن ، مرطوب کننده های اضافی به رژیم خود اضافه کردم. توصیه می شود برای یک دوره 2 هفته ای قبل و بعد از لیزر ، از لایه برداری شیمیایی خودداری کنید و به همین ترتیب باید 1-2 هفته قبل از استفاده از برنزه سازی جعلی صبر کنید.

9. لیزر موهای زائد بیش از یک مزیت دارد

من متعجب شدم که یاد گرفتم لیزر می تواند به موهای تحریک شده داخلی کمک کند. "علاوه بر شفافیت ، صاف بودن پوست و کاهش دائمی مو ، لیزر موهای زائد همچنین دارای مزایایی از جمله کمک به کاهش موهای زائد و تحریک کمتر پوست است. این به این دلیل است که این درمان موها را به رشد مستقیم ترغیب می کند. "

10. نمی توانید موها را بچینید ، رنگ کنید یا واکس بزنید

کندن ، اپیلاسیون و سفید کاری مانع روند کار می شود. اگر می خواهید در تمام مراحل بدون مو باشید ، به جای آن مسیر اصلاح را طی کنید. برای اینکه ماندگاری هر ریش بیشتر باشد ، به این نکات نیاز دارید.

11. روی تمام رنگ های پوست کار می کند

فقط باید موها به اندازه کافی تیره باشند تا لیزر کشیده شود. sk: n از لیزرهای پالس طولانی NDYAG استفاده کنید - که برای درمان رنگدانه یا تیره شدن رنگ پوست ایمن تر هستند.

12. ممکن است لازم باشد برای درمان های اضافی دوباره مراجعه کنید
بیشتر افراد کاهش 90 درصدی دائمی رشد مو را گزارش می دهند اما نوسان هورمون ها باعث رشد مجدد مو می شود.

  • سیاوش پیری
  • ۰
  • ۰

مراقبت از پوست صورت

نوع پوست شما اهمیت دارد!


ممکن است شک کنید که پوست خشک ، روغنی یا حساسی دارید ، اما آیا نوع پوست خود را واقعا می شناسید؟ دانستن نوع پوست واقعی شما می تواند دفعه بعد که در راهرو لوازم آرایشی قرار دارید کمک کند. در حقیقت ، استفاده از محصولات نادرست - و یا حتی هک های رایج در اینترنت - برای نوع پوستی شما می تواند آکنه ، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند.

برای یادگیری ادامه دهید:

نحوه ساخت روال مراقبت از پوست خود
نحوه درمان نگرانی های خاص پوست مانند آکنه یا زخم
کدام یک از پوست های DIY سالم نیستند ، حتی اگر به نظر می رسد کار کنند.

 

ایجاد روال مراقبت روزانه از پوست


مهم نیست که نوع پوست شما چیست ، روزمره مراقبت از پوست می تواند به شما در حفظ سلامت کلی پوست کمک کند و نگرانی های خاصی مانند آکنه ، زخم و لکه های تیره را بهبود بخشد. روال روزانه مراقبت از پوست چهار مرحله اساسی دارد که می توانید یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید.

1. پاکسازی: پاک کننده ای را انتخاب کنید که بعد از شستن پوست شما محکم نشود. اگر پوست خشک دارید و آرایش نمی پوشید ، بیش از دو بار در روز یا فقط یک بار صورت خود را تمیز کنید. از شستشو برای آن احساس تمیز و تمیز خودداری کنید زیرا این بدان معنی است که روغنهای طبیعی پوست شما از بین رفته است. پاک کننده های شناخته شده که برای همه نوع پوست به خوبی کار می کنند شامل پاک کننده های Cetaphil و Banila Clean It Zero Sherbet می باشد.

2. سرم: یک سرم با ویتامین C یا فاکتورهای رشد یا پپتیدها بهتر است صبح ، در زیر ضد آفتاب قرار بگیرند. در شب ، رتینوئیدها یا رتینوئیدهای نسخه بهترین کار را دارند. Choice Artist's Choice یک ویتامین C و E سرم و رتینول موثر دارد.

3. مرطوب کننده: حتی پوست روغنی نیاز به مرطوب کننده دارد ، اما از آن استفاده کنید که دارای وزن سبک ، ژل مبتنی بر و غیر کومودوژنیک باشد یا منافذ شما را مسدود نمی کند ، مانند لوسیون صورت CeraVe. پوست خشک ممکن است از مرطوب کننده های مبتنی بر کرم مانند MISSHA Super Aqua Cell Cream Snail Cream بهره مند شود. اکثر مارک ها محصولات خود را به عنوان ژل یا کرم روی بسته بندی خود قرار می دهند.

4- ضد آفتاب: ضد آفتاب را حداقل 30 SPF 15 دقیقه قبل از عزیمت به بیرون از خانه بمالید ، زیرا مدت زمانی طول می کشد تا ضد آفتاب فعال شود. تن های تیره پوست در واقع به حفاظت بیشتری در برابر آفتاب احتیاج دارند زیرا تصحیح فشار خون بالا سخت تر است. ضد آفتاب EltaMD را امتحان کنید ، که از UVA / UVB با طیف گسترده برخوردار است و توسط بنیاد سرطان پوست توصیه می شود.

 

مطلب پیشنهادی: همه آن چیزی که دوست داشتید در مورد بوتاکس بپرسید اما از سوال کردن می ترسیدید!

محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع و حساسیت پوست شما باشد و به یاد داشته باشید که برچسب ها را بخوانید. برخی از محصولات مانند رتینولها یا رتینوئیدهای تجویز شده فقط باید در شب استفاده شوند.

با یک روال اساسی و ساده شروع کنید تا ببینید چطور پوست شما واکنش نشان می دهد. پس از راحتی ، می توانید محصولات دیگری مانند لایه برداری ، ماسک و درمانهای لکه را برای تقویت سلامت پوست خود اضافه کنید.

و آزمایش محصولات جدید را فراموش نکنید ، به ویژه اگر گمان می کنید پوست حساسی دارید. این می تواند در شناسایی واکنشهای آلرژیک احتمالی به شما کمک کند.

برای وصله کردن یک محصول جدید:

مقدار کمی از محصول را بر روی پوست خود در ناحیه ای احتیاط آمیز مانند قسمت داخلی مچ دست یا بازوی داخلی خود بمالید.
48 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی وجود دارد یا خیر.
منطقه را در 96 ساعت پس از درخواست بررسی کنید تا ببینید که آیا تاخیر در شما وجود دارد یا خیر.
یک واکنش آلرژیک ممکن است شامل تحریک ، قرمزی ، برآمدگی های کوچک یا خارش باشد. اگر متوجه این علائم شدید ، محلی را که آزمایش کرده اید با آب و یک پاک کننده ملایم بشویید. سپس محصول را برگردانید و دیگری را امتحان کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد.

برای جلوگیری از هک DIY (حتی اگر همه این کار را انجام دهند)

افراد از شگفتی استفاده از هک های DIY مانند آب لیمو و خمیر دندان برای مشکلات رایج پوستی مانند برآمدگی های آکنه و لکه های تیره خبر می دهند. حتی بازیگر برنده جایزه اما استون ادعا می کند راز مراقبت از پوست وی جوش شیرین است. اما حقیقت این است که این هک ها ممکن است باعث صدمه طولانی مدت بیشتر از فواید شوند زیرا می توانند به سد پوست شما آسیب برساند.

 

برخی از این ترکیبات ممکن است طبیعی و مقرون به صرفه باشند اما برای پوست شما تهیه نشده اند. حتی اگر عوارض جانبی آنی را احساس نکنید ، این مواد ممکن است باعث تأخیر یا آسیب طولانی مدت شوند. بهتر است از محصولاتی تهیه شده برای صورت خود استفاده کنید. قبل از امتحان برنامه های DIY بر روی پوست خود با پزشک یا متخصص پوست صحبت کنید.

نحوه درمان مشکلات پوستی

روش هایی برای مقابله با مشکلات پوستی بدون آسیب رساندن به پوست وجود دارد. فقط قانون شماره یک مراقبت از پوست را به یاد داشته باشید: انتخاب نکنید! چیدن آکنه ، جوشهای سر سیاه ، پوسته پوستی یا سایر مشکلات پوستی می تواند باعث ایجاد زخم های باز یا لکه های پوستی تیره تر شود که به عنوان هایپرپیگمانتاسیون شناخته می شوند. زخم های باز می تواند منجر به عفونت ، آکنه بیشتر یا زخم شود. هرچه زخم عمیق تر باشد ، پوست شما زخم می شود.

در اینجا چند روش علمی پشتیبانی شده برای درمان مناطق مشکل دار ارائه شده است.

آکنه
درمان آکنه به میزان عمق یا جدی بودن آکنه شما بستگی دارد. مراقبت از پوست مهمترین قدم در درمان آکنه است ، اما برای آکنه های خفیف می توانید از محصولات بدون نسخه از داروخانه های محلی خود استفاده کنید مانند:

اسید سالیسیلیک (پد آکنه حداکثر مقاومت Stridex)
بنزوئیل پراکسید (داروهای آکنه پاک و پاک Persa-Gel 10)
آلفا هیدروکسی اسیدها
آداپالن
روغن درخت چای

همیشه بعد از استفاده از این محصولات از ضد آفتاب ها صبح استفاده کنید ، زیرا می توانند باعث حساسیت اضافی پوست شوند.

برای جوش های فوری ، ملتهب و فرد نیز می توانید لکه های پوستی یا برچسب آکنه را امتحان کنید. این تکه های ضخیم و واضح هستند که به عنوان درمان های لکه ای عمل می کنند تا به بهبودی جوش و جلوگیری از عفونت کمک کنند. مانند باند تاول ، لکه های آکنه مایعات را بیرون می کشند ، گاهی اوقات شبانه. بهتر است قبل از خواب از اینها استفاده کنید زیرا آرایش نمی تواند آنها را بپوشاند.

رشته های فرعی
رشته های خاردار لوله های ریز و استوانه ای مانند در منافذ شما به رنگ زرد سفید رنگ هستند. اینها اغلب با جوش های سر سیاه اشتباه گرفته می شوند ، اما جوش های سرسیاه در واقع نوعی آکنه هستند که اکسیده می شوند. رشته های سفالی می توانند منافذ شما بزرگتر به نظر برسند ، و ممکن است شما با وسواس پوست خود یا استفاده از نوارهای منافذ وسوسه شوید که آنها را از بین ببرید. اما این روشها ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به فواید برای پوست شما داشته باشد ، به خصوص اگر آنها را به درستی انجام ندهید.

اضافه کاری ، شما همچنین می توانید:

تحریک
منافذ باز و عفونت
خشکی
سرخی
لایه برداری
آماده سازی موضعی حاوی رتینول یا رتینوئیدها می توانند به تمیز و تمیز منافذ کمک کنند. همچنین ممکن است مزایای استفاده از ماساژ صورت خود را با روغن معدنی یا کرچک به مدت یک دقیقه داشته باشید.

روش دیگر از بین بردن رشته های چربی با یک ابزار استخراج است. این یک ساز فلزی کوچک است که در انتها یک دایره ریز است.

مطمئن ترین روش این است که متخصص زیبایی و زیبایی از بین بردن آنها را برای شما انجام دهد ، اما می توانید این کار را در خانه نیز انجام دهید:

با یک چهره و ابزار تمیز شروع کنید.
دایره اطراف برج را به آرامی فشار دهید تا ببینید که آیا این رشته بیرون می آید یا خیر. مراقب باشید زیرا فشار بیش از حد می تواند باعث کبودی و زخم شود.
منطقه را با تونر و مرطوب کننده بعد از آن درمان کنید.
همیشه از ابزار خود با مالیدن الکل قبل و بعد از استفاده برای جلوگیری از عفونت ها استفاده کنید.
همچنین ممکن است با استفاده از بنزوئیل پراکسید بعد از شستشو قبل از استخراج مزایای اضافی مشاهده کنید.

لکه ها ، جای زخم ها و پراش پرفیونشن
لکه ها ، زخم ها و لکه های تاریک می توانند از چند هفته تا شش ماه برای بهبودی و محو شدن در هر جایی به سر ببرند. درمان فوری برای زخم ها و جوش ها شامل استفاده از آرایش و ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب بیشتر در معرض آفتاب و افزایش فشار خون می باشد.

سایر ترکیبات شناخته شده برای کمک به محو شدن زخم ها عبارتند از:

سیلیکون: مطالعات نشان می دهد که سیلیکون موضعی می تواند ضخامت ، رنگ و بافت اسکار را بهبود بخشد. شما می توانید روزانه هشت تا 24 ساعت ژل سیلیکون بمالید. به دنبال محصولاتی با دی اکسید سیلیکون باشید که به عنوان یک ماده تشکیل دهنده ذکر شده اند.

عسل: مطالعات اولیه نشان می دهد که عسل می تواند زخم ها و زخم ها را بهبود ببخشد. اگر به دنبال معالجه خانگی هستید ممکن است بخواهید از عسل استفاده کنید.

ویتامین C: در هنگام خرید کرم و مرطوب کننده به دنبال این ماده باشید. ویتامین C در ترکیب با سایر مواد سبک کننده مانند سویا و شیرین بیان بهتر عمل می کند.

نیاسینامید: مطالعات نشان می دهد منبع معتبر که نیاسین آمید می تواند به کاهش لکه ها و لکه های تیره ، به ویژه در مورد آکنه کمک کند. نیاسین آمید موضعی دو تا پنج درصد برای افرادی که دارای پوستهای سبک تری هستند موثر است. گزینه مقرون به صرفه سرم Niacinamide 10٪ + Zinc 1٪ Ordinary است که 5،90 دلار قیمت دارد.

رتینوئیک اسید: یکی از منابع معتبر مطالعه نشان داد که زخم های آکنه در 91.4 درصد از افرادی که ترکیبی از اسید رتینوئیک و اسید گلیکولیک استفاده می کنند ، بهبود یافته اند. Ordinary همچنین محصولی دارد که دو درصد از آن با قیمت 9.80 دلار رتینوئید است. از محصولات با این ماده فقط در شب استفاده کنید.

به دنبال محصولاتی با این مواد باشید و بعد از شستن صورت ، آنها را به روال خود اضافه کنید. فراموش نکنید که همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید تا از آسیب آفتاب و افزایش فشار خون جلوگیری کنید.

منبع: 

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/skin-types-care

  • سیاوش پیری