تابان چهر | مجله زیبایی

مجله زیبایی صورت و اندام

تابان چهر | مجله زیبایی

مجله زیبایی صورت و اندام

  • ۰
  • ۰

دندان های سفید

دندانهای روشن تر و سفیدتر می خواهید؟

دوست داریم دندان های شما هم مثل بازیگران هالیوود به رنگ سفید و درخشان باشند!؟ تا امروز شاید اولین پیشنهادی که برای داشتن دندان های سفید به شما می شد، کامپوزیت کردن دندان بودن که البته این موضوع هم بد نیست که در خصوص آن اطلاعات کاملی داشته باشید. 

که برای این موضوع پیشنهاد می کنم به لینک زیر مراجعه کنید: 

کامپوزیت کردن دندان و لمینت دندان


آیا سفیدهای مروارید شما به دلیل لکه های خاکستری یا زرد رنگ ، درخشش خود را از دست داده اند؟ دندانهای لکه دار می توانند در سن پیری رخ دهند ، اما برخی از غذاهای معمول ، نوشیدنی ها و حتی دهانشویه ها می توانند دندان ها را لکه دار کنند. این روشهای درمانی به خودی خود می توانند به سفیدتر شدن دندانها کمک کنند ، و جلوگیری از موادی که لکه دندان ایجاد می کنند ، می تواند جلوی تغییر رنگ بیشتر را بگیرد. از این رازها برای سفیدتر کردن دندانها برای بازگرداندن لبخند روشن خود استفاده کنید.

 

سفید کردن دندانهای خود را انجام دهید.


ممکن است خودتان بتوانید از لکه های سطحی خلاص شوید. تعدادی از محصولات سفید کننده دندان در منزل - کیت ها ، نوارها ، خمیردندان ها و شستشو ها - ممکن است لکه ها را روشن کنند. حتی برخی از داروهای قدیمی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. محصولات سفید کننده دندان موجود در قفسه های داروخانه ها از سفید کننده ملایم برای درخشان تر کردن دندان های زرد استفاده می کنند. خمیردندان ها برای از بین بردن لکه های سطحی از مواد ساینده و مواد شیمیایی استفاده می کنند. برای لکه های عمیق ، ممکن است به کمک دندانپزشک احتیاج داشته باشید.

 

کیت های سفید کننده دندان


یک کیت سفید کننده دندان خانگی حاوی کاربامید پراکسید ، سفید کننده ای است که می تواند لکه های عمیق و سطحی را از بین ببرد و در واقع رنگ طبیعی دندان شما را تغییر می دهد. اگر دندانهای آغشته به قهوه دارید ، یک کیت سفید کننده دندان می تواند کمک کند. با استفاده از برخی کیت ها ، ژل مبتنی بر پراکسید (با یک برس کوچک) را روی سطح دندان های خود اعمال می کنید. در کیت های دیگر ، ژل در یک سینی است که به دندان ها قالب می شود. سینی باید روزانه (به مدت 30 تا 45 دقیقه) برای یک هفته یا بیشتر پوشیده شود.

 

نوارهای سفید کننده خانه


نوارهای سفید کننده دندان به خلاص شدن از لکه های دندان کمک می کند. این نوارها بسیار نازک ، تقریباً نامرئی هستند و با ژل سفید کننده بر پایه پراکسید پوشانده شده اند. شما آنها را روزانه چند دقیقه به مدت یک هفته یا بیشتر می پوشید. نتایج فقط در طی چند روز قابل مشاهده است و حداقل یک سال طول می کشد. نتایج حاصل از نوارها به اندازه کیت های سفید کننده چشمگیر نیستند ، اما نوارها برای استفاده آسان بوده و بسیار ناپسند هستند.

 

شاید دوست داشته باشید: همه آن چیزی که راجب بوتاکس باید بدانید!

سفید کردن خمیردندان ها و آبکشی ها


چگونه لکه ها را از دندان خود خارج کنیم؟ خمیردندان های بدون نسخه ، ژل و شستشو به از بین بردن برخی لکه های سطحی کمک می کند. بسیاری از این محصولات حاوی ساینده های خفیف ، مواد شیمیایی یا مواد جلا دهنده هستند. بر خلاف سفید کننده ها ، رنگ طبیعی دندان ها را تغییر نمی دهند.

 

داروهای خانگی برای دندانهای سفیدتر


برخی از افراد هنوز هم ترجیح می دهند که از مشروبات الکلی خانگی سن و سالانه جوش شیرین و مسواک استفاده کنند تا به آرامی دندانهای خود را در خانه سفید کنند. همچنین ، برخی غذاها مانند کرفس ، سیب ، گلابی و هویج بزاق زیادی ایجاد می کنند که به شستشوی مواد غذایی روی دندان های شما کمک می کند. جویدن آدامس بدون قند یک عمل تمیز کننده دندان است و همچنین باعث بزاق می شود. جایزه ای از آن بزاق دهان: اسید موجود در پوسیدگی دندان را خنثی می کند. با وجود دندان ، بزاق بیشتر در اطراف بهتر است.

 

سفید کردن دندان و کارهای دندانپزشکی


اگر تعداد زیادی ونیر دندان ، پیوند ، پر کردن ، تاج و پل دارید ، سفید کردن دندان را با احتیاط انجام دهید. سفید کننده این دندانهای ساخته شده را سبک نخواهد کرد - به این معنی که آنها در بین دندانهای طبیعی تازه سفید شده شما قرار خواهند گرفت. برای مطابقت با دندانهای سفیدتر ، ممکن است لازم باشد که در مورد کارهای جدید دندانپزشکی ، از جمله روکش یا پیوند زدن تحقیق کنید.

 

جلوگیری از لکه های دندان


با افزایش سن ، لایه بیرونی مینای دندان از بین می رود. لایه زیرین که به آن عاج گفته می شود زردتر است. به همین دلیل مهم است که سعی کنید در وهله اول از رنگ آمیزی دندان ها جلوگیری کنید ، به خصوص بعد از سفید کردن. اگر از غذاها و نوشیدنی هایی که دندان های رنگی ندارند استفاده کنید ، ممکن است نتایج سفید شدن تا یک سال به طول انجامد. سفید کردن دندانها اغلب باعث می شود آنها شفاف و آبی به نظر برسند ، بنابراین می خواهید لبخند جدید خود را حفظ کنید.

 

جلوگیری از لکه های دندان (نکشیدن سیگار)


با افزایش سن ، لایه بیرونی مینای دندان از بین می رود. لایه زیرین که به آن عاج گفته می شود زردتر است. به همین دلیل مهم است که سعی کنید در وهله اول از رنگ آمیزی دندان ها جلوگیری کنید ، به خصوص بعد از سفید کردن. اگر از غذاها و نوشیدنی هایی که دندان های رنگی ندارند استفاده کنید ، ممکن است نتایج سفید شدن تا یک سال به طول انجامد. سفید کردن دندانها اغلب باعث می شود آنها شفاف و آبی به نظر برسند ، بنابراین می خواهید لبخند جدید خود را حفظ کنید.

غذاهایی که باعث لکه دندان ها می شوند

دلیل دیگری برای تماشای آنچه می خورید وجود دارد. برخی از غذاهای رایج می توانند دندانهای رنگ را تغییر رنگ دهند. در اینجا یک روش آسان برای گفتن اینکه آیا یک ماده غذایی ممکن است مقصر باشد: هر چیزی که می تواند یک تی شرت پنبه ای سفید رنگ کند ، می تواند دندان را لکه دار کند. به عنوان مثال قهوه دندانها را لکه دار می کند. سایر متخلفین نوشیدنی هایی از قبیل چای ، سودا تیره و آب میوه هستند. این لکه های دندان به آرامی رشد می کنند و با افزایش سن ، قابل توجه تر می شوند.

 

مطلب مرتبط: تزریق ژل چقدر روی لب شما دوام خواهد داشت!؟

غذاهای بیشتری که دندانها را لکه دار می کنند


رنگ عمیق این میوه ها و سبزیجات به آنها سوراخ می کند. اما زغال اخته ، تمشک و چغندر رنگ خود را نیز روی دندانها می گذارند. برای سلامتی خود بخورید و از لکه های دندان جلوگیری کنید:

بلافاصله بعد از خوردن غذا مسواک بزنید.
دهان خود را با آب بشویید.

نوشیدنی های ورزشی روی دندان های سخت است؟

براساس یک مطالعه در دندانپزشکی عمومی ، در حالی که تمام نوشیدنی های شیرین شده برای دندان ها بد هستند ، ممکن است برخی از نوشیدنی های انرژی و ورزش بدتر شوند. محققان دریافتند که این نوشیدنی ها - و همچنین لیموناد بطری - ممکن است مینای دندان را بعد از استفاده طولانی مدت از بین ببرند. نتیجه آن دندانهای نازک ، شفاف و رنگی است. برای جلوگیری از فرسایش دندان:

برای مدت طولانی این نوشیدنی ها را بنشینید و آب نکشید.
هنگامی که نوشیدنی خود را تمام کردید دهان خود را با آب بشویید.

 

داروهایی که می توانند دندان ها را لکه دار کنند

تتراسایکلین آنتی بیوتیک باعث ایجاد دندانهای خاکستری در کودکانی می شود که دندان های آنها هنوز در حال توسعه است. دهانشویه های ضد باکتریایی که حاوی کلرهگزیدین یا کلرید ستیل پیریدینیوم هستند نیز می توانند دندان را لکه دار کنند. برخی از آنتی هیستامین ها ، داروهای ضد روان کننده و داروهای فشار خون باعث لکه های دندان می شوند ، مانند آهن و فلوراید اضافی. اگر سفید کردن کمکی نمی کند ، از دندانپزشک خود در مورد پیوند دندان بپرسید ، که در آن ماده ای به رنگ دندان روی دندان ها اعمال می شود.

  • ۹۹/۰۵/۱۶
  • سیاوش پیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی